Misvieringen

24 maart 2020
Naar aanleiding van de persconferentie van de regering gisteren alsmede de nieuwe voorschriften van de bisschoppen zullen er vanaf vandaag ook doordeweeks geen missen meer zijn in de kapel van Mariënkroon. Dit gaat ons allen aan het hart, maar daarmee zijn we solidair aan allen in Nederland en dragen we ons steentje bij aan de terugdringing van het virus. In dit ongemak blijven we intussen verenigd in gebed vooral voor de mensen die getroffen zijn door het virus, voor de terugdringing ervan en voor het zorgpersoneel.

Voor wie wil zijn er dagelijkse missen in audio of video te volgen. Onder andere vind je daarvoor de mogelijkheden en links op
Op zondagen is er de televisie-mis van de Rkk.
Voor diegenen die het Italiaans beheersen is er de dagelijkse privé-mis van paus Fransciscus te zien op www.vatican.va. Al deze missen zijn te volgen op het door u gekozen moment.

———

Elk weekend op zondag om 10.00u is er een viering in de kapel van Abdij Mariënkroon. Op zaterdagen is er doorgaans een viering om 12.00u. Door de week zijn er wisselende diensten. Zie daarvoor de onderstaande details per week. Daarnaast zijn er de overige vaste momenten, als volgt:
Elke woensdag om 8.45 uur een oecumenisch ochtendgebed
Elke zondag om 17.00 uur een oecumenisch vesper.

Omgeving kerken (zie voor actuele informatie ook de weekkranten en onderstaand).